منابع انسانی

با تیم هفت‌سنگ و محصولات آن آشنا شوید

هفت‌سنگ

هفت‌سنگ، یک استارتاپ در حوزه منابع انسانی است که نرم‌افزارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی و علوم شناختی در این حوزه توسعه می‌دهد.

محصولات نرم‌افزاری موجود در دنیای منابع انسانی بیشتر بر فرآیندها تمرکز دارند؛ اما چیزی که در واحدهای منابع انسانی و در دنیای واقعی با آن درگیر هستیم، افراد مشغول در سازمان‌ها هستند. مدیران باید به احساسات، نظرات و خواسته‌های سرمایه‌های انسانی خود توجه زیادی داشته باشند. 

بنیان‌گذاران تیم هفت‌سنگ بعد از سال‌ها تجربه در واحد منابع انسانی صنایع مختلف و مشاهده خلاء‌ها و مشکلات موجود در این واحدها، محصولات نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی و علوم شناختی را توسعه داده‌اند تا به مدیران منابع انسانی کمک کنند که علاوه بر دسترسی به داده‌های ارزشمند درباره زندگی کاری افراد سازمان، جایگاه محکم‌تر و قدرتمند‌تری داشته باشند. می‌توان گفت که محصولات نرم‌افزاری هفت‌سنگ، دستیار مدیران منابع انسانی و شرکت‌ها برای تصمیم‌گیری هوشمند و بهتر هستند. 

اعضای تیم هفت‌سنگ از ابتدای سال ۹۸ تا بهمن ماه همان سال به تحقیق و توسعه در این زمینه پرداخته‌اند تا نیاز افراد و مدیران را به‌خوبی درک کرده و محصولات کامل و کاربردی در این زمینه توسعه دهند. محصولات هفت‌سنگ در این مدت با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجهه شده‌اند. 

 تیم هفت‌سنگ 

مجید منوچهری، لیلا واژیر و میثم هوشمند بنیان‌گذاران تیم هفت‌سنگ هستند. میثم هوشمند، کارشناسی نرم‌افزار و کارشناسی ارشد مهندسی IT از دانشگاه آزاد تهران دارد و حدود ۱۰ سال است که در زمینه توسعه محصولات نرم‌افزاری به‌ویژه در حوزه منابع انسانی فعالیت می‌کند. 

لیلا واژیر هم کارشناسی مدیریت بازرگانی و کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک منابع انسانی از دانشگاه تهران دارد. او نزدیک به ۷ سال در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، تجارت الکترونیک، خرده‌فروشی و نیروگاهی فعالیت کرده و دید جامعی از مدیریت منابع انسانی در صنایع مختلف دارد. 

مجید منوچهری نیز کارشناسی مهندسی مکانیک و کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه تهران و دکتری مدیریت اجرایی گرایش منابع انسانی از دانشگاه هلسینکی فنلاند دارد. 

محصولات هفت‌سنگ

در حال حاضر محصولات هفت‌سنگ عبارت‌اند از: نرم‌افزارهای سنجش تعلق سازمانی، سنجش سبک رهبری، ارزیابی ۳۶۰درجه، آزمون‌های استخدامی با رویکرد سنجش شایستگی، ارزیابی عملکرد، مسیر شغلی و غیره.

۱- نرم‌افزار سنجش تعلق سازمانی (Employee Engagement)

مدیران شرکت‌ها با استفاده از این محصول به‌صورت کلی متوجه می‌شوند که چه عواملی باعث ماندن افراد در شرکت و چه عواملی باعث رفتن آن‌ها از شرکت می‌شود. با شناسایی این عوامل می‌توان درک کرد که افراد به چه میزان از این عوامل در سازمان خود راضی و به چه میزان ناراضی هستند.  

با استفاده از نرم‌افزار سنجش تعلق شغلی هفت‌سنگ، مدیران به‌خوبی درک می‌کنند که افراد شرکت دقیقا چه چیزی می‌خواهند و می‌توانند با تمرکز بر این موارد، میزان رضایت آن‌ها را افزایش دهند. نکته مثبت دیگر استفاده از این نرم‌افزار این است که می‌توان افراد ناراضی در شرکت را شناسایی و برای جلب رضایت آن‌ها تلاش کرد. در نهایت اگر رضایت آن‌ها با هیچ روشی بهبود نیافت، می‌توان از آن‌ها خداحافظی کرد. 

در محصول سنجش تعلق شغلی هفت‌سنگ، ابتدا اولویت‌های هر یک از افراد برای ماندن در شرکت مشخص می‌شود؛ سپس در یک بازه زمانی مشخص یک یا چند ماهه، احساس و نظر افراد نسبت به این اولویت‌ها در سازمان سنجیده می‌شود. 

در نهایت با تحلیل و بررسی داده‌های جمع‌آوری شده، داشبوردی برای مشتریان ایجاد می‌شود که در آن وضعیت تعلق افراد در تیم‌ها یا واحدهای مختلف سازمان مشخص می‌شود.

هفت‌سنگ

۲- نرم‌افزار ارزیابی ۳۶۰ درجه 

در هفت‌سنگ، یک بانک داده متشکل از ۷۰ شایستگی وجود دارد. در نرم‌افزار ارزیابی ۳۶۰ درجه، هر شرکت به اقتضای کار خود و با‌توجه به اینکه چه شایستگی‌هایی را برای شغل‌های مختلف در سازمان خود نیاز دارد، برخی از پارامترهای بانک اطلاعاتی را انتخاب می‌کند تا در سازمان سنجیده شوند. 

بعد از انتخاب شایستگی‌ها، برای جمع‌آوری داده درباره شخص مورد‌نظر در سازمان، از روش‌های مختلفی مانند نظرسنجی از خود فرد، همکاران، مدیران، زیردستان، مشتریان و حتی ذی‌نفعان او استفاده می‌شود. این کار کمک می‌کند تا نگاهی جامع و ۳۶۰ درجه از افراد به دست آید. در نهایت داده‌های جمع‌آوری‌شده تبدیل به یک گزارش pdf خیلی مفصل و یک داشبورد می‌شود تا وضعیت فرد مشخص شود.  

ارزیابی عملکرد 360 درجه

۳- سنجش سبک رهبری

در نرم‌افزار سنجش سبک رهبری نیز مانند محصول قبلی، برای شناسایی سبک مدیریتی و سبک رهبری هر فرد، داده‌ها به روش‌های مختلفی جمع‌آوری و پارامترهای مشخصی سنجیده می‌شوند. در نهایت در یک داشبورد، سبک رهبری افراد و اطلاعات جامعی درباره رفتار آن‌ها مشخص می‌شود.

این محصول به مدیران، مدیران ارشد و حتی اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها کمک می‌کند تا متوجه معنای رفتارهای خود در ذهن همکاران شوند. در نتیجه وقتی مدیران معنای رفتارهای خود را بدانند، رفتار خود را در محیط‌های مختلف تنظیم می‌کنند و در هر موقعیت، بهترین رفتار را بروز می‌دهند.

سنجش سبک رهبری

۴- آزمون‌های استخدامی با رویکرد سنجش شایستگی

در این محصول ابتدا باید شغل‌هایی که به‌دنبال استخدام نیرو برای آن هستید تعریف شوند؛ یعنی مهارت‌ها، دانش و شایستگی‌های مورد‌نیاز شغل مشخص شوند. سپس افرادی که رزومه آن‌ها از طرف شرکت تایید شده، وارد سیستم می‌شوند و آزمون‌های استخدامی برای آن‌ها ارسال می‌شود. در نهایت مشخص می‌شود که برای هر شغل‌ تعریف‌شده، کدام یک از کاندیداها مناسب‌تر هستند.

این محصول به مدیران منابع انسانی یا مسئولان جذب و استخدام در سازمان‌ها کمک می‌کند تا در انتخاب یک فرد مناسب برای جایگاه شغلی در سازمان، به‌صورت شهودی عمل نکنند و انتخاب درست‌تری داشته باشند. 

همچنین بخوانید: «به تجربه کارمندان خود اهمیت دهید!»

یک نظر در “با تیم هفت‌سنگ و محصولات آن آشنا شوید

  1. وحید عبدی گفت:

    توضیحات در مورد محصولات خیلی جذاب بود. تبریک به تیم هفت سنگ بدلیل ایده هاش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *